Основні типи ручних візків були розроблені у 1800-х, і багато з них діють і сьогодні! По мірі зростання різноманітності товарів винаходилися нові типи обладнання з ручним приводом, наприклад платформні візки, чотириколісні причепи та інше. Перші моделі, оснащені приводом, з'явилися вже на початку 20 століття США.
Це були електричні платформні візки від тягового акумулятора. У ті часи безпека не мала особливого значення, але візки допомагали виконувати важку роботу та мали певний успіх. Згодом вони стали оснащуватися електричним механізмом підйому та опускання платформи.
Через нестачу робочої сили в роки Першої світової війни це обладнання здобуло собі велику популярність. Після закінчення війни розробники виявили, що ідея складування вантажу в кілька ярусів є дуже вигідною, що призвело до виробництва візків з великою висотою підйому.
Існує безліч версій щодо появи першого навантажувача. За однією з них вважається, що попередником візка, що пересувається, з сидячим водієм і противагою була конструкція 1917 року, створена фірмою Clark. Однак у 1925 році, фірма Yale виробила перший візок з вилами, що піднімаються, і висувною вантажопідйомною рамою. У цій конструкції була відсутня функція нахилу, а підйом вил забезпечувався за рахунок рейкової передачі, оскільки гідравліка на той час ще не застосовувалася.
У 1933 році Townmotor Corporation виготовила те, що сьогодні можна назвати першим звичайним навантажувачем. Як і більшість сучасних навантажувачів, він мав вантажопідйомну раму, керовану гідравлікою, задні керовані та передні привідні колеса, а також водійське місце посередині машини.
Історія навантажувачів TOYOTA
У Японії перший навантажувач був зроблений у 1939 році, проте Друга світова війна призупинила їхнє виробництво. По суті, до війни було випущено лише кілька 3-тонних електричних навантажувачів, і японці не зустрічалися з ними аж до окупації, коли їх привезли через океан для розвантаження кораблів супроводу. Японські інженери були вражені рівнем досконалості цих машин. Деякі виробники знали, що навантажувачі місцевого виробництва матимуть великий попит у країні з економікою, що відновлюється.
У період ранньої окупації Японії розробили план закупівлі навантажувачів японського виробництва американськими окупаційними силами. Тоді понад десять компаній почали виробництво, але вони швидко збанкрутували або зайнялися іншим бізнесом після того, як цей план був забутий. У цей час японський уряд почав підтримувати розвиток місцевого виробництва навантажувачів. У цей час (початок 50-х) фірма TOYOTA розпочала їх виробництво.
Фахівці TOYOTA (Toyoda Automatic Loom Works) усвідомлювали, що вони мають певні переваги розробки свого навантажувача. Їхні заводи з виробництва автомобілів використовували навантажувачі у виробничому циклі, тому вони знали, чого чекають клієнти. Вони також мали великий досвід у виробництві автомобілів та могли адаптувати автомобільні деталі та компоненти для використання на навантажувачах. Більше того, розвинена мережа дилерів могла забезпечити хороший рівень продажів та сервісу на всій території Японії.
У квітні 1955 року перший прототип навантажувача було відправлено на фабрику виробництва автомобілів для випробувань «в похідних умовах». Протягом трьох місяців інженери TOYOTA спостерігали за його роботою та збирали інформацію з цієї 1-тонної машини, що має бензиновий двигун. До березня наступного року вони вже були точно впевнені, що навантажувач може бути «випущений у світ». Перший навантажувач TOYOTA отримав назву Toyota LA.Відразу після старту виробництва, TOYOTA негайно приступає до розширення виробничої гами. Модель LA доповнюється навантажувачем LAW вантажопідйомністю 1,35 т. Вже грудні 1956 року з урахуванням моделі LA виготовляється буксирний тягач. Продаж цих нових машин впевнено зростав.
Зростанню виробництва сприяло кілька сприятливих чинників. У 1955 році японський уряд оголошує про п'ятирічну програму відновлення, метою якої є найбільше економічне зростання за всю історію країни. У наші дні цей повний ентузіазму план часто називають першим кроком до приголомшливого економічного зростання Японії. Цього ж року Японія відновлює торговельні відносини з Радянським Союзом, які перервалися на 11 років. У міру економічного зростання збільшувалися розміри наземних та морських транспортних компаній, що є головними користувачами навантажувачів та 3-тонні навантажувачі стали найбільш затребуваною моделлю. TOYOTA відповідає на це розробкою свого 3-тонного навантажувача середніх розмірів.
У 1957 року TOYOTA продовжує представляти нові моделі. У червні 1957 року випускається навантажувач із бензиновим двигуном серії F об'ємом 3878 см3 – модель LE. Слідом за нею йде новий навантажувач із дизельним мотором 5890 см3 – модель LD. На жаль, на той час темпи розвитку японської економіки зупиняються і це серйозно позначається обсягах виробництва навантажувачів. TOYOTA використовує падіння обсягів для покращення своїх внутрішніх виробничих систем. З 1957 по 1958 TOYOTA спільно зі своїми філіями працює над удосконаленням виробництва. Цей етап дозволив TOYOTA винести виробництво багатьох комплектуючих та компонентів до авторизованих дочірніх компаній при одночасному забезпеченні високого рівня якості. За рахунок передачі цих функцій спеціалізованим компаніям (аутсорсингу), TOYOTA змогла сконцентруватися на розробці нових деталей та покращенні точності виготовлення. В цей час TOYOTA стає на шляху перетворення на всебічно розвиненого виробника зі складальним виробництвом.
Через рік з конвеєра сходить ще одна модель - LR, що швидко завоювала популярність у транспортних компаніях.
У 1959 року японська економіка починає швидко відновлюватися, що викликає підвищення попиту вантажну техніку. У цей же час Toyota будує новий завод, здатний випускати 150 навантажувачів на місяць. Крім того, 1959 ознаменувався першим експортом - 1 одиниця була продана в Таїланд.
Наступні 3 роки експорт навантажувачів поступово зростає, хоча навантажувачі не призначені для продажу стороннім клієнтам – вони використовуються дистриб'юторами для внутрішніх цілей.
На початку 60-х років японський уряд оголошує про план збільшення доходів громадян удвічі. Цей план передбачає подвійне підвищення персонального доходу протягом наступних 10 років за рахунок стимулюючої підтримки галузей промисловості, що розвиваються.
Крім цього, уряд змушений зайнятися угодами про вільну торгівлю, які можуть зашкодити розвитку Японії. Було застережено, що навантажувачі японського виробництва здатні конкурувати з іноземними моделями. Таким чином, навантажувачі стають серед перших виробів, включених до угод про вільну торгівлю, що сприяло підвищенню їх якості та поліпшенню методів виробництва. В результаті, починаючи з 1964 року, експорт навантажувачів Toyota збільшується кардинальним чином.
У 1963 року, після уважного вивчення продукції іноземних компаній, Toyota випускає навантажувач «міжнародної» специфікації – модель 5LR. Ця модель дещо вже, ніж її японський побратим і має компактніші габарити. Завдяки цим розробкам Toyota отримує лідируючу частку ринку 2-тонних машин на території Японії.
У 1965 році, Toyota отримує своє перше велике експортне замовлення - 188 машин. Покупцем машин є порт Сінгапур, який обрав навантажувачі Toyota серед 23 претендентів. Завдяки цій поставці, Toyota набуває важливого досвіду роботи на міжнародних ринках, що допомагає пробитися на найбільший з них – США.
Так само, як і раніше, експорт у США розпочався з одного навантажувача. Ця машина була відправлена на адресу контролюючої організації з метою визначення: чи зможе навантажувач Toyota пройти інспекцію. Легко пройшовши всі випробування, навантажувач показав, що машини Toyota повністю відповідають міжнародним стандартам за якістю і робочими характеристиками.
70-ті роки були дуже динамічними для компаній у всьому світі. Дві нафтові кризи (1973 і 1979) серйозно вплинули на розвиток світової економіки, і серйозно торкнулися Японії. У 1974 році світова автомобільна промисловість знаходилася в дуже скрутному становищі. Однак Toyota була серед тих небагатьох виробників, які продовжували отримувати стійкий прибуток. Багато конкурентів прагнули з'ясувати, як компанія домагається рентабельної роботи у несприятливих умовах ринку. Адже в цей період Toyota змогла досягти високих рівнів якості (малої кількості дефектів) і продуктивності праці (наприкінці 1980-х рр. кількість автомобілів, що випускаються в розрахунку на одного працівника компанії, була в два-три рази вищою, ніж на підприємствах фірм США і країн Європи). Toyota продемонструвала також більшу гнучкість, випускаючи порівняно невеликі партії різних моделей практично без зниження показників якості та продуктивності праці. Тому японський стиль виробництва та розробки нових виробів почав активно вивчатися багатьма компаніями та поширюватися по всьому світу.
У 1970 році в Японії будується завод з виробництва навантажувачів Toyota в місті Такахама. Це підприємство досі вважається найбільшим у світі заводом, який виготовляє навантажувачі та промислові транспортні засоби. До 1973 року щомісячний обсяги виробництва досягає 3000 одиниць.
У 1970 році перші навантажувачі Toyota експортуються до Радянського Союзу.
До 1975 року світова тенденція зниження рівня забруднення навколишнього середовища призводить до створення нової моделі електронавантажувачів вантажопідйомністю до 3 тонн, а також іншої складської техніки з електроприводом.
До кінця 70-х років крім високих робочих швидкостей, велике значення набувають такі чинники як зниження витрат та зменшення кількості зайвих операцій, що виконуються оператором. У зв'язку з цим, починаючи з 1978 року, концепція дизайну навантажувачів Toyota зазнає повного перегляду. У виробничу лінійку вводяться нові моделі з розривом вантажопідйомності 250 кг. Це дозволяє досягти суттєвої економії витрат, за рахунок більш точного вибору потрібної машини. Завдяки цьому нововведенню Toyota пережила другу нафтову кризу без великого падіння обсягів виробництва та зміцнила свої позиції на світових ринках.
До 1983 року світова економіка починає набирати обертів, і Toyota планує свою готовність до нових перемог.
1984 року фірма закінчує своє «сумарне бачення ринку промислових транспортних засобів», яке детально описує наступні кроки для Toyota. До 1986 Toyota експортувала більше 200 000 одиниць промислової техніки по всьому світу і міцно утримувала позиції лідера всередині Японії.
У 1987 році міжнародна конкуренція та торговельні бар'єри стають на заваді наступу на глобальних ринках. Відповіддю компанії є будівництво нових виробничих потужностей поза Японії. До середини 90-х Toyota засновує два виробничі відділення – у Франції та США.
Між 1987 і 1991 роком розвиток японської економіки залишалося відносно стабільним, але до 1992 почав різко погіршуватися. У 1994 році зростання економіки не спостерігалося, і цього року Toyota представила ринку свою нову модель маленьких навантажувачів - 6FG/FD. Ця серія машин успадкувала дуже вдалі рішення свого попередника, але приділяла більше уваги рівню ергономіки та комфорту водія.
У 1992 році економіка США почала відновлюватися, що дозволило збільшити рівень продажів 6 серії і до 1995 сумарна кількість навантажувачів вироблених компанією Toyota перевищила 1'000'000 одиниць.
Наближення до 21 століття Toyota знову повертається до теми технічних інновацій. У 1999 році виходить наступне (сьоме) покоління навантажувачів вантажопідйомністю від 1 до 3,5 тонн, що має неперевершені характеристики в галузі безпеки. Ось уже вкотре Toyota стає лідером ринку, за рахунок нових, жорсткіших стандартів у галузі стійкості машин.
У 2000 році Toyota випускає на ринок наступну новинку - електронавантажувачі серії 7FB з двигуном змінного струму. Цього ж року Toyota поглинає найбільшого європейського виробника складського обладнання – шведську фірму BT Industries та стає безперечним лідером з виробництва навантажувачів та складської техніки у глобальному масштабі.
У 2003 році оновлюється серія електричних навантажувачів з 3-опорним компонуванням. 2004 року Toyota оновлює модельний ряд навантажувачів великої вантажопідйомності, при цьому робиться спеціальна розробка навантажувачів для ринку країн СНД.
Сьогодні вилкові навантажувачі стали найпопулярнішою складською технікою. Кожен новий навантажувач стає безпечнішим, екологічнішим, комфортнішим і продуктивнішим. Сучасним трендом є автоматизація – деякі моделі можуть складувати техніку без участі оператора.
Впевнене лідерство — майже 20 років поспіль займає ТОЙОТА. Перевантажувальне обладнання Toyota завжди відрізнялася своєю якістю, довговічністю і ефективністю. Тому їй віддають перевагу власники бізнесу по всьому світу. Це говорить про те, що надійна, безпечна і ергономічна спецтехніка дійсно цінується. Якщо хочете міцний і довговічний агрегат для свого складу — вибирайте навантажувачі Тойота!